De motor is het hart van de auto
het onderstel zijn geweten.



De basis van een veilige automobiel is het onderstel. Dat moet hogere snelheden verdragen dan de auto kan rijden. Het moet ook dàn nog over veiligheidsreserves beschikken, wanneer slechts een uitwijkmanoeuvre kan redden of wanneer krachtig moet worden geremd. Een perfect onderstel is de technische vorm van een levensverzekering.


Snel en wendbaar dankzij het BMW onderstel.

De BMW-wielophanging kan worden gerekend tot één van de meest vooruitstrevende constructies ter wereld. Zij biedt de mogelijkheid om snel en veilig aan het verkeer deel te nemen: bij snel invoegen, bij het veranderen van rijbaan, in files, bochten, bij het remmen, maar ook bij urenlang moeiteloos en ontspannen rijden.


Het BMW onderstel: een uniek samenspel van rijveiligheid en rijcomfort met als resultaat de meest geriefelijke vorm van sportiviteit.

De uitstekende naam, die BMW zich op het gebied van onderstelconstructies heeft verworven, is te danken aan de uitgekiende combinatie van techniek en de wijze waarop deze aan het karakter van de wagen is aangepast. Daardoor verbindt BMW uitmuntende rijeigenschappen met een nieuwe dimensie in rijcomfort. Een BMW toont dat goede rijprestaties niet ten koste van het comfort behoeven te gaan.

Wegligging is bij BMW geen kwestie van toeval, maar nauwkeurig geprogrammeerd.


De stand van elk wiel wordt automatisch - binnen nauwkeurig bepaalde grenzen - aangepast aan de rij- en wegdekomstandigheden. Het resultaat: de best mogelijke zijdelingse stabiliteit in elke bocht en optimaal wegcontact onder alle omstandigheden. Een voorbeeld: bij het insturen van een bocht en bij het op hoge snelheid aangepaste grotere negative wielvlucht. De reactiekracht wordt hierdoor groter met als resultaat een grotere weerstand tegen de middelpuntvliedende kracht. De BMW Coupé heeft een remsysteem dat geheel overeenkomt met het snelle karakter van de wagen en dat in elke situatie het sublieme wegcontact volledig benut. De BMW Coupé is uitgevoerd met een dubbel, gescheiden remsysteem, inwendig geventileerde schijfremmen op alle 4 wielen, een rembekrachtiger en een remdrukregelaar, die de druk in het achterremcircuit doseert teneinde blokkeren van de achterwielen te voorkomen. De handrem werkt op de achterwielen door middel van een met de schijfremmen gecombineerder trommelrem.


Vorige pagina Naar de folder Volgende pagina